Manual
•Mars 2024
Öppen för inloggningsmejl
Ibland blockeras våra inloggningsmejl av ert företags e-postsystem. Ta reda på hur du åtgärdar det.
Vad gör jag om vi inte får några inloggningsmejl?
Sedan ungefär den 12 februari 2023 har Microsoft haft en tendens att markera våra inloggningsmejl och andra automatiserade mejl som skräppost (Skräppost, Skräppost). Tyvärr har vi inget sätt att förutse detta, och vi har ingen kontaktperson på Microsoft som kan hjälpa oss med det. Vi har provat många olika saker. Även om vi har rätt DMARC + DKIM-inställningar och vår egen, dedikerade IP-adress för att skicka e-postmeddelanden endast från oss, är vissa av våra e-postmeddelanden fortfarande markerade som skräppost eller blockerade på andra sätt.
Andra e-postleverantörer kan också utforma liknande blockeringsmetoder. I vilket fall som helst kommer informationen nedan att hjälpa dig med detta:
Lösning
IT-avdelningen/kontaktpersonen i ditt företag måste antingen:
- Vitlista e-postmeddelanden från Toolbee: Be IT-avdelningen att vitlista / tillåta / markera som säkra e-postmeddelanden från IP 192.254.118.240 (vår fasta IP för att skicka e-post), (möjligen med avsändare auth@toolbee.com, news@toolbee.com och robot@toolbee.com) eller
- Öppna en supportförfrågan hos ditt företags Microsoft-kontakt. Inkludera informationen i stycket ovan.
← Tillbaka till alla manualer
Senast uppdaterad: March 12, 2024