Integritetspolicy
•20/09/2024
Toolbee.com tjänar inte på att samla in data om dig
Du kan se informationen vi har om dig under Inställningar i appen. Din e-postadress och/eller ditt namn (som är valfritt att ange) kommer inte att säljas till någon. Vi samlar inte in någon annan information. Det är inte tillåtet att ange personligt identifierbar information om dig själv eller andra någonstans i appen där den blir synlig för någon annan än dig själv. Vi kan inte hindra andra från att ange ditt namn eller annan information, men om du upptäcker fall av missbruk kan du skriva till support@toolbee.com så att vi kan åtgärda problemet. Du måste dock hantera eventuella brottsmål själv.
Toolbee.com samlar in statistik om användning, stabilitet och prestanda för de olika apparna, men din personliga information är inte kopplad till någon data. Vi behöver den inte och samlar därför inte in den.
Denna integritetspolicy kan komma att uppdateras i framtiden, och i så fall kommer du att meddelas i förväg via e-post, webb, och/eller i appen/apparna
All data lagras på servrar i Europa.
Vi har inte ditt lösenord, behöver det inte och kommer aldrig att be om det. Faktum är att du inte behöver något lösenord alls. Vi rekommenderar att du använder lösenordsfri inloggning.
Kort sagt, du kan komma långt med god affärsetikett och genom att följa gällande lagar. Om du är osäker kan du fortsätta läsa nedan. Här är också några definitioner.
Vår filosofi:
Toolbee.com förbehåller sig rätten att tillfälligt eller permanent stänga av eller begränsa konton som är inblandade i alla typer av bedrägerier, olaglig användning, missbruk av tjänsten eller misstänkt missbruk. Ingen ersättning kommer att betalas ut för avstängningen eller dess konsekvenser. Exempel på missbruk inkluderar, men är inte begränsade till: spam, hackningsförsök, användning av appen för aktiviteter som är olagliga i Norge, försök att komma åt eller ändra andra användares data, uppladdning av olagliga bilder, etc. Toolbee.com kommer att samarbeta fullt ut med myndigheterna för att lösa olagliga aktiviteter. Toolbee.com avgör vad som utgör missbruk och kan gå utöver gällande lagar. Om någon del av denna text strider mot tillämplig lag kan lagen tillämpas.
För närvarande kan endast egenägda domäner registreras för automatisk detektering av användare inom samma företag. Delade e-postdomäner som gmail.com, hotmail.com, online.no, etc., måste fortsätta att dela domänen med andra företag som använder Toolbee.com. Detta innebär att «Först till kvarn» ger inte exklusiva rättigheter till domänen. Samtidigt förbehåller sig Toolbee.com rätten att omfördela registrerade konton med sådana domäner om det blir tydligt att domänen är delad/offentlig och inte ägs eller administreras av respektive användare. Ingen ersättning kommer att betalas för sådana ändringar. Toolbee.com förbehåller sig rätten att blockera osäkra versioner av appen från att komma åt serverresurser.
Toolbee är en SaaS (Software as a Service) där användare som överskrider vissa volymer betalar en årsavgift för användning. Om du omfattas av den beskrivna gratisversionen kan du fortsätta använda appen utan att betala. Efter ett år skickar vi en ny faktura. Om den inte betalas kommer vi att undersöka orsaken och kan initialt minska åtkomsten till skrivskyddad åtkomst. Om du inte längre vill fortsätta avtalet kan vi stänga åtkomsten.
Avdelningar betraktas som separata enheter inom Toolbee, även om e-postdomänen är densamma. En avdelning är 100 % separat från andra avdelningar inom samma företag. En användare med adress@företag.com kan bara tillhöra en avdelning åt gången men kan byta avdelning när som helst om företaget tillåter det.
I Toolbee är ytterligare funktioner valfria och kan köpas som ett tillägg. Betalning faktureras tillsammans med årsavgiften eller för den återstående delen av året (hela månader) fram till nästa termin. Det finns inget krav på att fortsätta med en ytterligare funktion nästa år, och ingen data kommer att gå förlorad om du avbryter en ytterligare funktion.
SLA: Toolbees tjänster (som publik webb, webbapp, Android-app, iOS-app) strävar efter att vara tillgängliga >= 99,99 % av månatlig drifttid. Om servertjänsten är nere i mer än 0,01 % av tiden under en månad (räknat från 5 minuter i följd) kan vi diskutera en prissänkning. SLA:et täcker inte nätverksfel mellan användaren och servern; i sådana fall bör internetleverantören eller deras internetleverantör kontaktas för ersättning. Vi garanterar inte att tjänsterna alltid ser likadana ut, har samma dokument- eller datastruktur etc., eftersom vi kontinuerligt gör förbättringar och tillägg. Garantin täcker inte betaversioner av apparna.
Toolbee.com tillåter endast de officiella apparna (webb, Android och iOS) åtkomst till tjänsten. Om du vill ha ett annat appbeteende rekommenderar vi att du kontaktar oss för att begära ändringar. Alla appändringar vi gör på begäran är kostnadsfria för dig. Om du funderar på att använda webbskrapning eller liknande metoder för att extrahera data eller göra ändringar rekommenderar vi att du kontaktar oss för att komma överens om ett API. På så sätt behöver du inte oroa dig för om dina metoder kommer att sluta fungera en dag. 🙂 Dessutom är vi mycket intresserade av att göra förbättringar och anpassningar för att säkerställa att du får ut det mesta av systemet!